بهره دربازار اسلامی |
کد مقاله : 1056-FEMATH6 |
نویسندگان |
کامران آیتی * دانشجو |
چکیده مقاله |
در بازار اسلامی با وجود تئوری های مختلف اسلامی و محض در خصوص مدل سازی بازار و در این مقاله رویکررد بهرره در برازار اسلامی کلان نگر بودن و عام شامل همه افراد جامعه اسلامی از جهت بهره مندی و به تعبیر امروزی رانت گریزی از مروارد مهر در طراحی مدل کاربردی عملی ریاضی آن می باشد.بر این اساس مشاهده مواردی از قبیل توزیرع ناعادلانره دارایری هرا و رروت وانفال و مالکیت ها در بین مردم ساکن جامعه اسلامی اع از مسلمان یا غیر مسلمان (شهروند جامعه اسلامی) مری توانرد عردم دانش یا مهارت کافی در اجرای مدل ها و یا شجاعت پذیرش ناکارآمدی مدل های قبلی وبهبود مدل ها را نمایان سازد. پیشینه مدل سازی بهره در بازار اسلامی و تعبیر فلسفی جامعه شناختی وزبان شناختی آن و حتی کپی بررداری از مردل هرای اجرا شده در جوامع اسلامی دیگر با توجه به وجود دینامیک رفتاری افراد متفاوت در جامعه هدف از ابتدا ناکارآمدی آن مدل ها را حداقل در تئوری نمایان می سازد. همانگونه که کپی برداری صرف از کاپیتالیس و سوسیالیس و اسلامیسر و مکاترد دیگرر بدون نگرش پساساختارگرایانه وابسته به بوم واقلی اجرا که از لوازم هزاره سوم میلادی می باشد باعث عردم موفقیرت تیرمینی مدل خواهد بود. |
کلیدواژه ها |
بهره اسلامی عدد اجتماع متریک های زندگی |
وضعیت: پذیرفته شده |